HTML

Mi ez a blog?

A Zefext keretrendszer blogja. Mi a Zefext? PHP-ben írt Zend Framework alapú - keretrendszer, ExtJS alapú felhasználói felülettel.

Utolsó kommentek

Rovatok

SQL

2009.11.26. 19:57 zefext

Kezdem Ádám-Évától. SQL92. Ez már sejtetni engedi, hogy valamiféle SQL különbségekről van szó. Hát igen. Mivel keretrendszert készítek, így cél az, hogy több adatbázis típust ismerjen. Egyelőre a MySQL és a PostgreSQL a kitűzött cél. Jómagam a rugalmas rendszereket és nyelveket szeretem, ezért kezdtem el a PHP-vel is foglalkozni. A kezdetekkor az ingyenesen hozzáférhető adatbázisok közül az M betűs előbb szerepelt az ábécében, mint a P betűs. Igy a MySQL lett az amelyikkel éveken át dolgoztam. Sok hátrányát, mely területeken a PostgreSQL előnyt élvez, azokon a programokon amin dolgoztam nem éreztem. Ám mindkettő fejlődött tovább az évek alatt, és hamár a Zend Framework kezeli őket, hát én is léptem. A PostgreSQL nagyon megtetszett, és még koránt sem használtam ki a lehetőségeit. De sajnos a két rendszer közötti külőnbségek sokszor bosszantanak. Ugyan a Zend Framework rendszer szinten kezeli mindkettőt, ha a rendszer select építőjét használom, ám az nem mindig elég.

CASE mezo_1
    WHEN 1 THEN mezo_string
    WHEN 2 THEN mezo_integer
    WHEN 3 THEN mezo_date
END AS mezo_ertek

A fenti példában a PostgreSQL előre meghatározza az eredménymező típusát. Mivel itt különböző típusúak lehetnek, ezért reklamál. A MySQL nagyvonalú eleganciával visszaadja amit várok. A PostgreSQL esetében kell egy kis trükk. Ha hozzáfűzök egy kis szöveget, mondjuk a semmit, akkor már minden mező szöveges.

CASE mezo_1
    WHEN 1 THEN mezo_string  || ''
    WHEN 2 THEN mezo_integer || ''
    WHEN 3 THEN mezo_date    || ''
END AS mezo_ertek

Így már jó, csak a MySQL nem így fűz össze. SQL92 nesze-neked.

CASE mezo_1
    WHEN 1 THEN mezo_string  %pgC%
    WHEN 2 THEN mezo_integer %pgC%
    WHEN 3 THEN mezo_date    %pgC%
END AS mezo_ertek

A %pgC% sablon érték már SQL típustól függően változtatható, csak emiatt kellett írni egy sablon értelmezőt is. Grrr... 

Szólj hozzá!

Címkék: sql postgresql mysql zend framework foxikutya sql92

A bejegyzés trackback címe:

https://zefext.blog.hu/api/trackback/id/tr961554717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása